Monday, June 27, 2016

Hostapalavik

Aalujatel on hetkel mingi  müstiline hostapalavik lahti läinud, lausa nii hull, et seda  Franseniga ainult ravida saab. Mõnikord on ikka hea, kui su aed ikka nii tillu on, et sinna suurt ja palju ei mahu ja lihtsalt ei saa ahvatlustele järgi anda. Võibolla kunagi, kui lapsed kodust läinud ja aeda ainult mina oma soovidega mahtuma pean...
Aga hostad on selle poolest toredad lilled, et neid liigub päris palju ka käest kätte, ja lisaks on need ka juba nii ammu tuntud, et mul oli juba 20aastat tagasi neid isa aiast kaasa võtta. Kuid minu käe all on paar hostat juba imelikult käitunud ja ühest põõsast kaks selgelt eristatavat taime saanud.Nimedega hostasid on mul vähe, kuid peenras vaba ruumi enam peaaegu pole. Kui kunagi kõik istutusalad valmis on tehtud ja see tõenäoline aiaala, mida mulle pm lubati, minu kasutada on, siis on võimalus hostasid rohkem näidata. Üks hosta silt on mul üle, ning ma ei tea, millisele taimele pakkuda - kolimise käigus on sassi läinud - mul on puudu taim, millele võiks panna sildi 'Carnival'.


Aga hostasid on aias juba päris mitu tükki.

See hosta oli kunagi see vana valgekirju lainjas hosta. Kuid üks hetk tekkis tema sisse roheline tutt, mis kasvas aina suuremaks. Eraldasin selle tuti ja see mul nüüd kõige suurem hosta puhmik. Huvitaval kombel rohelisele valgeid tutte sisse ei teki, kuid valge läheb pidevalt roheliseks.

Hosta 'Fortunei Albopicta' selle hosta tõin kaasa isa aiast, seega mu kõige vanem isend, kevadel imeliselt kollasekirju, sügiseks ühtlaselt roheline. Saan jagada, kui kellelgi puudu.

mu oma seemik, seega nime võin ise panna ;)

nimetu, väga laia kollase äärega., koha järgi - äkki jäi uusi istuades maha, sest 'Carnival' mul kadunud

See ja järgmine on algselt tulnud Futult ühe taimena. Sordinimi kahjuks jalutama läinud ja kummale seda panna saaks, ei oskagi öelda. Futu parandus *Ginko Craig'

See ja eelminee on algselt tulnud Futult ühe taimena. Sordinimi kahjuks jalutama läinud ja kummale seda panna saaks, ei oskagi öelda. Selle isendi valge serv on tunduvalt kitsam, kui esimesel. Kuna see võib olla seemik, siis nimi tuleb ise pakkuda :)

üks nimetu, kuid mille lehed on mõnusalt paksud

kõige laiema lehega kollaseservaline

Eelmisel aastal kokkutulekult, vist Eve P. jagas

süstjalehine hosta

'Golden tiara'

kuna lõin käega selle rohelise ja valge hosta harutamisest, siis Tii käest saadud uus lainjas hosta
'Frances William'

mõned kääbused on mul ka, nimetu, Heleni käest

nimetu kääbus

Baby bunting?

nimetu kääbus

nimetu

seemiku 3. kevad

kõige kollasema lehega kõrgekasvuline, äkki on 'Sum and substance'

üks esimestest mu aeda tulnud hostadest, nimetu

üks vana nimetu kirju

sinihall hosta ?

Hosta Guacamole 

Hosta Minuteman 

Hosta Dream Waver 

Hosta Aurea  Aurea

ja siit tulevad eelmise aasta seemikud

5 comments:

  1. Appi kui palju erinevaid Hosta sorte teil on... Mega lihtsalt. Mul on ainult kolm aga millised täpselt pole teada

    ReplyDelete
  2. Minult tulnud on Ginko Craig, kiirekasvuline ja vitaalne hosta. Pigem on ülemine õige värviga. Alumine võib olla seemik.

    ReplyDelete
  3. Kas see sinihall võib olla Blue Angel? Mul on sarnane, aga kehvas kasvukohas, tunduvalt väiksem kui siin pildil, aga sarnasus on olemas. :)

    ReplyDelete
  4. oled sa kindel, et see hosta, kuhu Frances Williams on kirjutatud, mitte Golden Tiara pole? Suuruste vahe juba ja lehe kuju ja puhmiku kuju ja ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. segi minemise välistan, ühe sain suure põõsa aaastaid tagasi, teine 2a vana titt. Aga kas nimed õiged, selles pole kindel. Eriti see 'Frances william'

      Delete