Sunday, December 4, 2016

Oh aegu ammuseid...

Lugesin ühe tubli aaluja tagsivaadet oma aia ajaloole. Tekkis ka kange tahtmine omi pilte tuulata. Kodu juures on aed alles nii nooruke, et siin need vaated alles kujunemisel, kuid võin ju nostalgitseda - see kõik on minevik ja enam seda pole.

Mõned pildid sellest ajast, kui lilli ema aias kasvatsin:
Kui oma aed oli laenatud pinnal, sai ema aias lilli istutatud
siin me enam lilli ei kasvata, see aed läheb ära

Ema aias

sama peenar teiselt poolt
 Mõned pildid minu ja  ema ühisest suurest aiast, seni siin krundil maja veel ei ole.
siin on nüüd meie tarbeaed

see  männitita on päris suur juba
siin on ka peenar
üks iiriste peenra rajamise pilt. Kui vähegi jõuan tuleb tänavu ringi teha. Peenar asub eelmise pildi sireliheki ees. 
Need 4 pilti on tehtud mu praegusest aiast, peale seda, kui suurem koristustöö oli aias ära tehtud. 
s
Siin oli pea maja seinani roninud sirelihekk. Nüüd on siin mu selle aasta suurtöö - terve servakallak on haljastatud.

siin rajasin ma iluaeda juba eelmine kord siin toimetades, kuskil siin madala peenraosa all on kuskil maha maetud sirel - kuid nüüd kaevates ei leidnud ma sellest enam mingit märki.

See sirelihekk on unustusehõlmas

siia pildile mahub nüüd päris palju õisi
Pildid mu eelmisest-viimasest  lillemajandusest ämma põllul ja nende aia taga, sellest ajast tegelesin ma juba lillevahetusega ja seda aeda on nii mõnedki näinud ja siit koos lilli välja kaevatud.
see on kadunud mälestus - mu värvipeenarde asemel Taadu kartulipõllul on nüüd võõras maja.  Roosa-punane peenar.

Värvipeenar - kollane

värvipeenrad- ees kollane, vasakul punane, taga sinine, paremal valge

mu esimene omatehtud lillepeenar ämma aia taga vol2 , vol1 pilte mul ei ole. See peenar sai algselt rajatud kahe pika kütusemahuti ümber, siin pildil enam mahuteid ei ole.
üks teine pilt samast peenrast, samast kohast. Enamus lilli sai siit ära kolitud oma uude aeda, kuid kevadel seal käies oli veel krookuseid ja muud modru veel küllaga.

Vot sellised minevikku jäänud aiavaated on mul pildipangas olemas. 



2 comments:

  1. Sellised arhiivi-, enne ja pärast pildid on äärmiselt väärtuslikud nii aia kui enda arengu hindamisel

    ReplyDelete
  2. Päris pikk ja kirju ajalugu su aiandamisel. Tore tagasivaade.

    ReplyDelete