Thursday, June 10, 2010

Lillevahetus nii nagu mulle meeldib:)

Googlest leidis minu lillenimekirja üles Tiia Mari (loodetavasti kirjutasin nime õigesti), oleme suhelnud meilitsi juba sügisest, kuid nüüd jõudsime lõpuks üksteisele külla. Olin päris põnevil, sest teadsin, et tal väga liigirikas aed, kuid seda kõike ainult 600-l ruudul. Minul on lillepeenarde tegemisel limiidiks minu enda jõudlus ja viljaka mulla olemasolu, Ma ei kujuta hästi ette, et peaks oma kogu majanduse ainult 600 ruudu peale ära mahutama ja ise ka veel seal elama!!! Temaga on meil pikem taimevahetus ees, temal on vahva kollektsioon aias, kusjuures meil kattuvaid taimi päris vähe! Seega on meil vahetada päris palju asju, kuid osad veel endil nii tillud, et jagamisest veel mõelda ei saa - tuleb lihtsalt meelde jätta, et teisel see aias olemas, et osta pole vaja, kui oodata viitsid. Ja sellist vahvat olukorda pole mul veel varem olnud, et keegi lillevahetajatest helistab mulle järgmine päev ja ütleb, et ta ikka kohe hirmsasti tahab seda lille, mida ma talle pakkusin, kuid tol hetkel ta seda ei võtnud. Rändasin talle Sakku külla anomaalse pojengi taimeke kaasas:)Minule said siis kaasa: hosta Ginko Craig, imeilus pisike, valge triip leheservas, keskmine kuldvits - solidago compacta, üks sügisene sinine aster, mi tuleb tänavu kindlaks teha, kas mul on sama, tanguudi kuldkepp, ripsmeline metsvits Fire Cracker, hiina astilbe `Pumila, õunmünt, iminõges Deacon Silver, kobarpea - kas Othello või desdemona, igatahes ilusad punased lehed, püramiidkivirik, üks kirju kõrreline, mille nime pean talt üle täpsustama, lõhnav kannike, siis üks vaidlusalune taim: temal kirjas kui tšiili mõõl, kuid minul mõõl juba õitsemist lõpetamas, temal pole veel alustanudki? Samas puntras kasvas ka üks marana lehtedega taim, sain mõlemad maha. Minu aeda saabus ka esimene viljatu kurereha `Karmina`, oma seemnest incarvillea seemikud, beebitaimed: roosa täidisõieline pööriskipslill, roomav kipslill, laikellukas, jaapani ohakas.

Kuid aias edenevad asjad tasapisi - sai täna jällle suure tükki maad juurde trimmerdatud - jõuaks ometi tänavu kogu maa kasvõi korra trimmeriga üle käia, et järgmine aasta oleks asi juba kultuursem - praegu tuleb trimmerdades vana kulu alt välja ja maa ei jää peale trimmerdamist ilus. Aga isegi nii kirjuna on plats juba hea vaadata. Vaatamata Triinu sünnipäeva tähistamisele, sai täna kõvasti aiatöid tehtud ja uus peenar täispäikesesse tehtud. Kerge lõunapoolne nõlvak veel ka ja hunnik päikest armastavaid lilli sai sinna kolitud. Aga ma vajan aia rajamisel vist varsti professionaalset abi, sest mul oleks vaja nii palju lilli ümber kolida, kuid ma ei jõua sugugi nii palju maad ette valmistada. Mul oleks vaja kasvõi neile kuiva, päikeselist kohta vajavatele lilledele kordades suuremat kiviktaimlat. Ja keset seda tohutut trimmerdamist ja rassimist ma ei kuulnud isegi telefoni, kui Kairit mulle ootamatult iirise järgi tuli, tõi mulle minu palavalt oodatud kerapriimulad, küüslaugumaitselise murulaugu ja kotist turritas veel ka üks piparmünt. Maitsetaimedeni ma täna veel ei jõudnud, nende istutamine jääb homsesse.

No comments:

Post a Comment