Wednesday, June 10, 2015

Roheline küll, aga ikkagi ilus.

Seekord on pildid ainult ühest taimeperekonnast - tegin tiiru kaameraga nendest hostadest, mis juba minu aeda kolinud on, paar tükki on veel suurest aiast siia kolimata. Enamus hostadest on tulnud  mu aeda vahetustelt. Üks on nö perekonnareliikvia, ilma nimeta loomulikult, kuid see oli mu vanaema aias, mu vanemate aias, nüüd minul ka. Osad on minu käe all juba üle 10aasta, osad on päris uuekesed. Kaks hostad olen ise seemnest kasvatanud, üks neist alles tillu, teda ei pildistanud. Teine on üks minu aia hiiglastest. Mõned sai sügisel Repsust ostetud.

Seega siis hostad aastal 2015 juba päris minu aias:
vana suure väike pojuke

vana suur ise, Hr Ahto Ruut tuvastas selle kui hosta 'Fortunei Albopicta'

äkki Tindilt Anu käest

või on see Anult, see suti sinisem kui eelmine, kõrvuti kasvades on hea vahet näha

Kristiinest saadud Frances william

tundub jälle üks hiiglase kandidaat olevat

suht tagasihoidlik nii värvilt kui kasvult, kunagi hiiglaammu botaanikaaiast palgaks saadud



see roheline tekib pidevalt mu aeda ise, sest mu undulata ponnistab aegajalt üleni rohelisi rosette

minu kõikse erilisem - mu oma seemik - hiiglane!

veel üks kollasega

see ja järgmine on eraldatud ühest ja samast põõsast, ometi silmaga eristatavad, lehe servatriip erineva laiusega ja kasvukuju on erinev, see on kribum


see ja eelmine on eraldatud ühest ja samast põõsast, ometi silmaga eristatavad

Repsust Dream Weaver

Repsust Quacamole, huvitav, lehe servades peaks tume rant olema, kuid minu omal see küll välja ei paista.

Repsust Minuteman

Repsust Aurea aurea

Minu kõige sinisem ja paksem

süstjalehine hosta

lainjas hosta, sügisel kuskil vahetusest saadud ja Tii'lt täiendatud.

See tuli mu aeda alles Helenilt, tema teab kindlasti nime ka - Hosta minor

sügisel Ingridilt saadud, nime pean otsima vanematest postitustest.

2 comments:

  1. Kahju, et Sul nii hulgaliselt nimetuid on

    ReplyDelete
    Replies
    1. ega mul siin palju tuvastada pole, sest oma seemikud kindlasti sordinime ei oma, samuti kui keegi nimega mingi teistsuguse taimekese järsku tekitab, see esimene kollase servaga on ka kuidagi kahtlaselt roheline kohati, pean süvenema, et äkki on ka mõned värvi kaotanud rosetid tekkinud - tuleb jälle uus nimetu.

      Delete