Saturday, July 18, 2015

Reedene ring 17.juuli.

See nädal on uute lillede nädal. Lahti läks esimene liilia, lahti läks nii mu roniroos kui ka esimene maxima omadest. Esimene õis ka sordipäevaliiliatel. Sellesse nädalasse jääb ka KÕVASTI hamsterdamist - no on hea sõna leiutatud ;) Esimene ports hamsterdamist ronis ise mulle koju kätte Taivi auto pagasis. Tii juurde ma hamsterdama ei läinud, pidin ainult kabatsoki ära viima ja ainult natuke ta aeda piiluma. Kuid seal olid ees Kadri ja Pille ja nii see asi  jälle läks. See nimekiri, mida kõik kokku sai krahmatud tuleks pikk, kuid sellel on paar üldist joont - mu koju jõudis hunnik liivateesid ja akakapsaid, viimase erinevaid sorte on mul nüüd juba 5: see tavaline punaste lehtedega, siis arvatavasti 'Burgundy glow' - lehed roosa-valge kirjud, Taivi käest sain valgekirjude lehtedega, Tiilt lisandus valgete ja roosade õitega.
Sel nädalal tegin oma karukellade mission impossible't - külvasin ise karukellade seemet, ise korjasin ka. Eks paistab, mis tulemus olema saab.
Heli punane pojeng ka lõpuks lahti, kahe väga erineva õiega

Heli punane pojeng ka lõpuks lahti, kahe väga erineva õiega

Astrid Lindgren - ema sünnipäevakink

Astilbede peenar on totaalselt valesti - kõrgused ei klapi üldse!

väike osa Tii juures hamserdatust.

kirsi alune peenar, varjutaimed

valge murtudsüda

õevane murtudsüda

viimane tume tundmatu siberi iiris

Frances william üleni õisi täis

üks väsimatu prantslane

minu seemik, õied ka väga ilusad!

repsust nelgid

repsust nelk

vana valge astilbe - esimene õitseja, kuid õied nirud - tal ongi sellised

Taivilt saadud tiarell hakkas ümberistutamisele vaatamata õitsema

selle kevadine hitt mu aiast - laiguline hunditubakas

Taivi nimetu ängelhein

saksast kuningakepp

siberi klaitoonia

taivi merikann

ümaralehine kellukas repsust

tänavu on mägisibulatel õisi

valge pisikellukas lõpetamas

jänesekäpp

korea kitseenelas, mis mul üldse ei laiuta

minu uhketest nelkidest on nii vähe alles

liivatee repsust

valge maran, õisi peaaegu pole enam

roomav metsvits õitseb mul murus

üks huvitav nelk, hästi kõrge, kunagi seemnemaailmast

seemnemaailmast nelk

nõlvakupeenra uuendamine on käsil

middendorfi kukehari

Greete sünnipäeva istutus, hosta muudab värvi.

helmikpööris

vägihein

krookusliilia õitseb veel

Ülle kellukas

Ülle kellukas

minu titalava

kopsurohud on ilusad

kopsurohud on ilusad

helmikpööris

helmikpööris


bulley priimula

tõnnike

ehmespriimula on läbi

kukehari

Taivilt valgekirju akakapsas

Tii mannavahu roosa

kurdlehine hekk on veel õites

tubli Sullivana peiulilled

tubli Sullivana peiulilled

kurekell-ängelhein on viimaste õitega


veitsi kobarpea varsti alustab

jäin pildi tegemisega hiljaks Stella d'Oro

tradeskansia Osprey

mul pole Flammentanzu, hoopis Hamburger Phoenix

rukkililled, kõik aina sinised

valge suur tähtputk

punane suur tähtputk

valkjas jumikas, jäin pildiga hiljaks

sarvkannike

üks sordibrunneratest, sordi jaoks pean õied ära ootama

metsvits

emajuurelaadne mailane, ümber mu priimulate tillud pojakesed

sarvkannike

varemerohi

*Burgundy glow'? päikese käes pole valget üldse näha, varjus palju värvilisem

üks imekaunis suvik, kuid kes ta täpselt on? 

loitev tulinelk

mõrsjalille esimene õis tänavu

õnnehein

valge sarvkannike

esimene liilia, kahjuks sordinimi kadunud

puju

Maxima roos, *Garden treasure' oli sildil

pildil peaks suvik lina olema, ei paista vist hästi

roosa neitsikummel


lõhnav neitsikummel

roosa neitsikummel

mägisibulate titandus

hostade peenar, ees tillud sügisel Repsust tellitud.

2 comments:

  1. Hamsterdamine pole mitte ainult väga tore sõna vaid ka ülimeelidv ja aednikku õnnestav tegevus :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja väga rahutukstegev, silmad löövad särama, kui sõbra aias näed miskit erilist ja tead, vot, seda tahan ma ka. Siis pead nuputama, kuidas selle koormaga koju saad. Siis vaja kõigile koht leida. Ja veel maha istutada ka. Alles siis võid hinge tõmmata!

      Delete