Friday, September 4, 2015

Reedene ring 04.09

ˇKoos kooliga algasid aias ka sügistööd. Titelava tühjaks istutamine, aia istutusalade korrastamine ja koristustööd. Vahel oleks nii kohe tervet brigaadi vaja, et tööd kaelast ära saaks. Kaua võtab see ometi aega, et kõik tööd tehtud saaks, krunt ju tibatilluke, kui oma arust saad ühe asja tehtud, juhtub mingi värk ja kõik mu senine pöördub peapeale. Ma peaks juba sellega harjunud olema...

Kuid selle nädala tulemustega olen rahul.
helmikpööris on õitsenud pool suve

metsvits Alexander - ka päris väsimatu õitseja

noollehine aster, pole eriti dekoratiivne

roosa sügisene aster, ei saa teda ilusti õitsema.

Repsu täidisõielised? priimulad, tundub, et ei tasu kasvatamist

Repsu täidisõielised? priimulad, tundub, et ei tasu kasvatamist

tanguutia kuldkepp, pidi olema päris hull ronija, kuid tema õitsemise pärast tasub kasvatada

kuldvits Compacta






kollane lõokannus, õitseb tõesti pikalt.

sügisene aiailu - kukehati alustab varsti, kahjuks ei tea sordinime, kunagi lilleseade koolis tehtud kimbust võttis oks juured alla.

minu selleaastane üllataja - kuedlehise roosi hekk õitseb suvi läbi!






neid sügisesi aiakrüsanteeme pean kindlasti juurde otsima

madal aster Early blue - olen selle astriga üliväga rahul.

siledalehine aster hakkab läbi saama


kilpkonnalill, Aavikuemandalt sain valge ka, kui nad kosuvad, tuleb soojemasse kohta panna, et sügisel õitsemine pikem oleks

sinine laikellukas, roosa tänavu ei õitsenud. Külvata, külvata, külvata! Karinil olid nad üliilusad.

tradeskansiad on ka võrratud õitsejad, kokkutulekul sai Aavikuemandalt sorte juurde, eks paistab, kuidas uued kohanevad.

virgiinia tonditupik, kas kellelgi on roosat jagada? 


see peaks punane heleenium olema ;)

rand-õnnehein õitseb ka väga pikalt





mu naapoli alpikannist on nii palju siis lehti.
 Astilbedest tühjaks jäänud peenar pani mind mõtlema, et mis oleks mu aiast võtta selline, et selle ilu jätkuks võimalikult kauaks - põhiline käigutee käib ju peenrast mööda. Poolvari, kastmine pole probleem, muld päris hea. Ja et sobiks kõrval oleva hostaistutusega. Otsustasin helmikpööriste ja tiarellide kasuks. Punaste ja oranzikate lehtedega helmikpööriseid oleks värvi pärast juurde vaja.
 Pool hostade peentrast on pool hostade päralt. Osa tuleb kosudes mujale edasi istutada, kuid enne tahan neid näha, millised nad minu aias on. Kevadel saab siin vahel sibuliirised olema.Ääres Barnhaveni lilleseadja mix ja nende ja hostade vahel lühterpriimulasegu titelava.
 See jupp läheb ümbertegemisele, osaliselt juba tehtud - iirised ei sobi siia üldse - ei meeldi nii mulle. Õnneks on koht kuhu olemas ja hostasid peaks ka olema juba istutamise jagu teisest peenrapoolest. Siin vahel kevadel korahambad, ääres kõrvikpriimulad ja nende ja hostade vaehl krookused ja idahüatsindid.

astilbe peenra viimane ilu - hiina astilbe.Kas sel teist värvi õitega sorte ka on?
 Titelava on juba poole hõredam, isegi 1 kast Branhaveni üllatuspaki seemnest tulnud priimulaid on maas, need, mis lehtede järgi nö tavalised tundusid olevat. Peenraserva saab veel jupp maad edasi teha, kui ainult mulda tassida lastaks. Kõrvikud ja entusiasti segu ootavad istutamist. Vana astilbede nurgake, mis aia kõige käidavamas kohas, kaevu kõrval, oli, sai pärast kaevukaane kokku kukkumist kähku eest ära kolitud, sest selle asendus võtab aega (uus on tellitud) ja seni jõuab mu astilbedega 1:0 teha. Astilbed said omale uue peenra (ma teen lillepeenraid ainult seal, kus muru ei kasva või niitmine võimatu on) vana kirsikännu otsa, sest ma ometi ei viitsi välja juurimisega tegeleda, küll ajaga saan kõik kännud ka niisama kätte. Kuidagi üllatavalt palju jagus neid lillekesi, kuid punaseid värve on liiga vähe, peenar päris hele. Eks järgmisel aastal ole näha, kuidas neid paremini grupeerida. Astilbede vahele said nartsissid, ette krookused, ja ääres on Barnhaveni priimulad. Pirni alt alates on esimene jupp Barnhaveni üllatuspakk.

Minu kivipeenar sai ka alustatud, ikka sinna, kus nii kuiv on, et rohi ei kasva, päikest ka üsna lahkelt minu aia olusid arvestades. Muidu poleks seda juppi praegu tegema hakanud, kuid mägisibulad ja muu tilluke modru tahtis maha saada. Tulevikus tahaks kogu selle nn mäepealse kividesse toppida. Rohi sinna nagunii ei tule, las siis kuivataimed kasvavad. Olen mõelnud, et kukeharjad jms sinna kolida. Aga neid kõrgeid kukeharju pean juurde hankima, kellelt saaks pistoksi?


lilla liatris



seni mu lemmikpriimula!


ümaralehine kellukas õitseb ka pikalt.


 Kallakupeenar ka edeneb, suur forsüütia läks teise aeda, elulõnga tited jagasin ka laiali. Katrinilt sain kive juurde ja edenen.
emme, kas sa mu pildile said? 
 Magamistoa aknast avaneb ka parem vaade - tulevase tänava äärde sai pottidest põõsaid istutatud, ja vahele üritan mahutada kannikesi, akakapsaid. Sinna peenrasse olen pannud ka valiku tulpe. Kunagi vahetan praegused põõsatited ehk rodode vastu välja, kuid enne, kui maja valmis, ma rododesse investeerima ei hakka.
magamaistoa akna alt tuleb kallakupeenar sellisena vastu, terve maja pikkus ja rohkemgi ootab veel korda tegemist.

1 comment:

  1. Naljakas, et need aednikud ka kunagi rahul pole, aina tõstavad ringi ja siis kurdavad, et tööd palju :D kõrgete kukeharjade pistoksi võiksin jagada küll aga ma olen selleks vist kaugel :(

    ReplyDelete