Wednesday, May 9, 2018

Priimulad 09.mail

Tänavu on just need suvalised krantsid kuidagi hõredad ja kevadine massiline õitsemine jääb niruks, päris palju varretu priimula seemnekülvist tulnud taimedest on üldse välja läinud. Samas teiste priimulate olukorra üle ma nuriseda ei saa. Isegi need uued, kelle talvekindluses ma sügaval kahtlesin, on kõik ilusti alles.  Kõrvikud on eelmisest kehvast talvest kosunud, ja näevad päris kobedad välja, sieboldi priimulate üle ka ei saa ühtegi paha sõna öelda. Tundub, et neile kahele liigile mu aias meeldib. Samuti on kõik kerapriimulad ilusti talve üle elanud. Kõik muud uued nimelised on ka minu arvestuse kohaselt alles. Hetkel tundub, et ainsad kaod on varretu priimula seas. Aga mul on, nendega juba nii palju kogemust, et nendele ma ei panustagi, seemned tulid lihtsalt Seemnemaailmast vale kauba pähe, kataloogis oli kiri, et kõrvikud. No kui nad juba tulid, eks ma nad siis maha ka panin.  Teistel paistab, et on priimulate kõrgaeg käes, minul on asi tegelikult alles päris alguses, vaid paaril priimulal on hetkel massilise õitsemise aeg.

üks väheseis seemnemaailmast tulnud priimulaid, mis alles jäi
minu üks esimestest ilusatest seemikutest, kuid eelmisel tavel kannatas talvekahjude käes, nüüd taasutb
helelilla

varretu priimula seemik


Barnhaveni hose-in-hose

teist korda õitsemas, seemik

teist korda õitsemas, seemik

teist korda õitsemas, seemik

vale 'nurmenukk'

tädi Milvi hulgaõielised alles alustavad

tädi Milvi hulgaõielised alles alustavad

tädi Milvi hulgaõielised alles alustavad, see on õrnroosa

'Belarina cream'alustab alles

tädi Milvi hulgaõielised alles alustavad

tädi Milvi hulgaõielised alles alustavad

üks koht aias, kus kerapriimualtele paistab meeldivat, nüüd on sinna kokku istutatud kogu mu värvivalik - 2 erievat lillat, valge ja punakas

äärispriimula

Raja käest saadud punakas

valge kera

need vanad kollased, mid amul aias ohtralt

üks peaaegu valge armsake

sellel valkjal on osa õisi huvitavad

Primula rosea - paistab, et mu aed talle sobib

natuke on veel neid uusi värve tulemas

minu esimene roosa - isetekkeline seemik

vahetusega saadud

sordinimega kera, 'Confetti blue'

roosat on aias mitmes kohas

kerasid jagub ka mimele poole

mingid tundmatud krantsid vist

kollaste erinevusi märkab ainult siis, kui nad üksteise kõrval on

seemiku esimene õitsemine

esimene kõrvikuõis 'Habanera', sellekevadine uus, omad kõrvikud veel nuppus

sieboldid on talve ilusti üle elanud, pildil valge pesa

jaapani priimulad on ka ilusad
no see kollane erineb, sest õis on suur

ehmespriimula ka alles


eriti väike suur - tiibeti priimula tärkab, millal ta küll suureks jõuab kasvada

alpiinse priimula talvitumisele ma eriti ei lootnud, kuid mõlemad alles

kiso priimula mõnus tutsa

ilus lilla

õierohked krantsid

krantsid väikese erinevusega

eile nähtud põnev mutukas. Greete hõikas algul, et lepatriinu, kuid kes ta on, ma ei teagi.

6 comments:

  1. Priimulad on ka minu lemmikud, meie kandis paistab tänavune kevad neile paremini sobivat kui eelmine.

    ReplyDelete
  2. eeelmine kevad oli eriti niru, senini taastuvad, sest suve ju ka polnud.

    ReplyDelete
  3. minu priimulapidu on umbes nii poole peal või natuke kaugemal :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. vaid üks kõrvik mimekümnest on esimese õie avanud, ükski sieboldi ei õitse, vaid üks sordinimega varretu on õie avanud, seega mul raudselt alles päris algus.

      Delete
  4. priimulad on kevade ehteks,minu lemmikud-kõrvikpriimulad valmistuvad õitsema

    ReplyDelete