Friday, March 6, 2015

Priimulate tärkamine

Erinevad priimula liigid käituvad talvel erinevalt.
Osa üritab talv läbi õitseda, nagu sel pildil olev tundmatu seemik.
Tõenäoliselt mõni Primula rühma ristand.
 Primula rosea ehk roosa priimula talvitub ilma suurte lehtedeta, kuid siiski nähtav.
 Sarnaselt talvituvad ka Prolifera rühmast kõrged - mul hetkel aias Primula japonica, 
Primula pulverulenta ja Primula bulleyana.
 Primula auricula ehk kõrvikpriimula hübriidid kaotavad ainult mõned kõige suuremad lehed.
 Primula vulgaris - varretu priimula talvitub väheste kahjustustega lehtedel
 Barnhaveni varretu priimula 1a seemik
 Barnhaveni Polyanthus priimula 1a seemik, ka ainult väike kahju lehtedel.
 Aga kõigil nii hästi ei lähe, siin on kindla peale alles mu Primula sieboldii - sieboldi priimula, juba poolest suvest laiutab tema asemel tühi koht. Aga see muutub varsti!
Aga, et mitte musta peenraga lõpetada, siis suurima pungana talvitub Primula denticulata - hambusehine ehk kerapriimula. Kui neid lehti nayuke laiali ajada, siis on juba keskel õied näha!
Sellised siis priimulad praegu, kui lumi juba läheb ja suurem osa peenardest on juba lagedad.

3 comments:

  1. sedamoodi näevad need välja jah, ka minu aias :)

    ReplyDelete
  2. Mul on ka môned priimulad, aga me pole väga nimepidi tuttavad:) . Loodan, et kui paned ôitsemise ajal nimedega pilte, saan omadele ka nimed:)

    ReplyDelete
  3. Minu aias ka ühel priimulal juba täiesti õied väljas :) Aga sildid viis talv kusagile kaasa, nii et tuleb pärast tuvastama hakata..

    ReplyDelete