Friday, June 3, 2016

Uued üritajad

Seekord suurt pildirida tegema ei hakanud, sest tehnika ei toeta mu püüdlusi sellel nädalal. Kuid uued õitsejad vaja siiski kirja panna.
Selle nädala aia nägu määrab põud. Kõik, mis kasta ei saa, kärssab. Enamuse 'murust' võib küll kõigeks muuks kui muruks nimetada. Niita oleks vaja, kuid see töö peab nüüd juba vihma ootama, muidu on kõik kõrbenud. Peenramaad ja aiamaa saab ikka vett, kuid ilust on asi kaugel - ikka jõuavad lehe servad krussi minna ja osa pole enam ilusaks tagasi läinud. Aga osa aiast on piisavas varjus, et ilma kastmata ka ilus olla. Astilbed ja hostad on kasta saanud pidevalt, ehk õnnestub astilbed tänavu siiski õitsema saada - eelmisel aastal hävis suur osa õisi põua tõttu, olid ju alles istutatud.
Aia staar on praegu kallakupeenar oma floksidega. See, mida ma varem 'Crackerjack'iks pidasin, on praegu imekaunis. Sõbrannaga pilte võrreldes arvasime, et äkki on see hoopis douglasi  floks 'Red admiral'. Kunagi ta mu aeda vahetusega tuli, kuid on tõeliselt imekaunis - õied suured ja lihavad, õitseb väga rikkalikult.
üks ilusamaid flokse mu aias 
kallakupeenar floksidega
'Purple sensation' ka väga rikkalikult õitseb
 Selle nädala tegijad on iirised - kolel erineval madalal on õied ja Laura peenra roosa läks lahti täiesti mittemidagiütleva sinisena, Aiamaailma sordiehtsus on jälle tugeva löögi saanud, mul kohe ei vea nende kaubaga.
kõik õitsevad madalad iirised on mul nimetud
ostetud 'Pink tafette'ina
 Sel nädalal on mul esimest korda õisi näitamas nimelised sieboldi priimulad. See vana suureõieiline roosa on nii suur põõsas, kuid ainult 1 õiekobar. Kuid 'Winter dream' on palju nobedam - seni on kõik õied avanenud just valged, kus mu roosa uus on?  Ja kust mul üks valge on veel tulnud, ei teadnud, et mul seda on. Ja jaapani priimulad on valgemates kohtades õied lahti löönud



'winter dream'
jaapani priimula
 Uued õitsejad on sel nädalal ka jumikad, üks kurereha, mille sorti ma ei tea, Taivilt saadud valge siberi iirise seemik, teised siberi iirised mul siin aias ei õitse veel, ema juures on tavalisel mõned õied, kuid tume ka ei õitse.Natuke on kurekellal õisi, kuid puhmikud veel liiga tillukesed, et nende õitsemine aias märgata oleks. Ja sinine lõokannus on õied lahti ajanud.


mägijumikas

kurereha

siberi iirise semik

kurekell 'Woodside variegated' keegi sööb mu päikeses olevatel kurekelladel lehed rootsudeni ära, kuna seal tigusid pole olnud, siis kahtlustan me varesepaari.

lõokannus 'Craigton blue'

1 comment:

  1. Mul on samasugune roosa sieboldi priimula, mil lehti jagub ent õisi vähe. Ilmselt liiga päikeses ja kuivas... Aga vahelduseks on nii tore ka valgeid õisi näha - ka siberi iiris näeb valgena päris armas välja, mul õige mitu sinist puhmast, mis sel aastal kenasti hoo sisse saanud.

    ReplyDelete