Sunday, February 21, 2016

Krookustest 2015

Täna aknast välja vaadates on tune kõike muud kui kevadine. Lörtsi sajab juba mitmendat päeva järjest, mis sest, et kraad plussis, lumekiht õues aina pakseneb. Kuid nii laisk ma siiski olen, et seda lörtsi ei viitsi rookima minna. Kuna praegune ilm üldse õue ei kutsu, isegi Mõmmi ei hooli õues olemisest, kui just küla peale ei saa. siis olen sisustanud aega vajalike tubaste toimetustega: küpsetanud, käsitööd teinud ja üritan pildimajandust sorteerida.Lõpp veel ei paista, kuid mingeid ülevaateid saab eelmisest hooajast  teha. Kõrvikpriimulatest sai üks juba tehtud. Teistest priimulatest ei taha enam teha, kuna selge on, et osadele priimulatele on eelmine hooaeg viimaseks jäänud. Kerapriimulatel on kadusid, osa Barnhaveni lilleseadja mixist on lännu, Riholt saadud Primula minima tundub ka olevat mäda. Aga lilled, mis juba praegu oma uut algust näitavad on krookused ja need on osad juba päris kobedad.

Alustaks oma kõige elujõulisema krookusega. Mingit nime talle anda ei oska, sest krookus on pärit mu esimese ämma aiast, Sain meheõelt kunagi iidammu mõned sibulad, nüüdseks jagub seda krookust iigale poole. Ise kutsume seda Tindi siniseks ( Tindi oli mehe vanaema talu nimi, kus me elasime)
Nupud
lahtised õied











Järgmisena üks mu enda leitud seemikutest, päris ilus triibuline. Kui oma lilled põllult ära kolisin, siis paar aastat hiljem oli natuke peenardest eemal mõned ilusad krookused, see üks neist.
oma seemik

 Üleni valgeid krookuseid on mul vähe, kuid see laik on tõesti valge, ühtegi lillat triipu pole ja pealegi on õis hoopis peenem ja hapram, kui tänapäevased sordi omad



Üks valgekirju krookus mu vanemate aiast, selle õietupp on väljast lillakate triipudega


Siis on veel mu vanast varasalvest nimetud siniseid, nende õiekuju järgi eeldan, et need on mu vanemate aiast need väikese õielised sinised. Õiekuju neil korrapärane pole, kuid nad on näidanud ääretut vastupidavust!



Üleelmisel aastal tulid mu aeda esimesed sordikrookused. Tellisin Aiamaailmast mõned. Üldjoontes võib saaduga rahule jääda. Tellisin sellised sordid 
ADVANCE
CREAM BEAUTY
FIREFLY
SPRING BEAUTY
TRICOLOR

Advance'i asemel sain mingi teise kollase, millel triibud külgedel. Kuid alustan sinistest. Firefly ja Tricolor. Kergelt pilku üle lastest olid väga sarnased. Kuid lähemal vaatlusel märkab vahet - Tricoloril on kollase südamiku ja helelillade kroonlehtede vahel veel täiesti märgatav valge rant.




































6 comments:

  1. See üksik seemik meenutab väimuse poolest `Pickwick` sorti.

    ReplyDelete
  2. Nii tore ülevaade. See "tindi" on väg vahvalt tindine.

    ReplyDelete
  3. Säärased ülevaated on enda ajaloo tarvis väga vajalikud.
    "Tindi" on väga ilusa värvusega

    ReplyDelete
  4. Mulle ka meeldivad Tindi sinised, väga tugev ja ilus värvilaik :)

    ReplyDelete
  5. Minul on need kollased triibulised nimetusega: KULDÕIELINE KROOKUS 'Gipsy Girl'. Crocus chrysanthus

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete