Thursday, February 11, 2016

Uuel aastal uue hooga

Lumi on juba nii palju taandunud, et olen juba kaks päeva saanud õues toimetada. Eile pistsin rinda tulevases eesaias asuva võsaga. Alguses on oma arust tubli ja lõikasin oksakääridega pealseid maha, kuid mingil hetkel tõmbasin miskipärast üht põõsakest ja minu üllatuseks tuli enelas ülikergesti koos juurtega maa seest välja ja töö läks palju kiiremini kui oksi lõigates. Aga see nö rohimise variant toimib ainult enelaga, sireli, vahtra ja toomingaga tuleb ikka tööriistad appi võtta. Aga seal mütates hakkas pilt juba selginema. see jupp on päris tugeva kallakuga, kusjuures idast läände kallak on nagu muu kruntki, kuid üllatav oli ka mõningane kallak lõunast põhja. Seega eesaiast hakkab kunagi olema tee 'allamäge' maja juurde. Kui tänavu õnnestuks see võsa sealt ära likvideerida ja metsaalune korda saada, siis on näha, palju mu aeda sellest puhastutstööst tingituna päikesevalgust juurde tuleb. Seni pean ma ohkama - kui seda metsa ees ei oleks....

Täna sai rehaga aias juba heakorratöid teha, ehk siis kõik platsid, kus lumi sulanud on üle riisutud ja sodi ära viidud - vahtraninad, oksarisu ja okkasodi on kõik kokku riisutud :)Lumehangi sai ka laiali riisutud, et rutem ära sulaksid, on lastel parem mängida. Märkasin ühte huvitavat nähtust - mu aias on lumi sulanud sellest osast, mis ka reaalselt maja juurde kuuluv osa on, see osa aiast, mida naabrid mul lahkelt kasutada lubavad, on hetkel veel suures osas lume all :)
Sellise pildi sain pärast esimest  võsarookimist - paremale jääb maja ja praegune aed, kui lai see tükk olema saab, veel ei tea, kuid võsa läheb sealt minema nii või teisiti.

3 comments:

  1. See on tore koht ja suured puud pakuvad hinnalist poolvarju. Võeh, aga vaher, toomingas ja sirel - tubli väljakutse :)

    ReplyDelete
  2. Tubli oled (Y) Veebruar on aiatööde alguseks ikka kuidagi väga varane aeg.
    Tööd on seal veel üksjagu, aga juba praegu on see koht ilus ja paljulubav kas varjuaiaks või mõnusa äraolemise jaoks.

    ReplyDelete
  3. Mulle on alati need talvised lumevabad perioodid alati head heakorratööde tegemise ajad olnud. Millalgi veebruaris hiljemalt on õues üks suurpuhastus tehtud. Siis ei pea kevadist kallist aega selle jaoks raiskama.

    ReplyDelete