Tuesday, April 5, 2016

KROOKUSED vol 1

Kevad tuleb tasapisi ja vaikselt lisandub krookuseid. Jätan jälje maha ja püüan salvestada nende õitsema mineku järjekorra. Suurel krundil on krookused päikese käes ja minul maja juures aed varjus, seega neid kahte ma kokku panna ei saa. Sellepärast loen üle ainult maja juures olevad.
Esimesena läks mul lahti magamistoa akna all olev vana nimetu, mida ise Tindi siniseks kutsun. Kuid see peenar oli ka esimene, kust lumi ära läks. Seda krookust on mul aias veel mitmes kohas, kuid ühtegi õit seal veel pole.
Tindi sinine, ununenud vanasse peenra lõppu, kuid oli seal esimene krookus, mis aias õitsema läks.
Järgmisena nägin uut õit astilbede peenras. Roosaõieline dalmaatsia krookus avas oma õie juba mitu päeva tagasi. Täna oli juba kaks õit ja neid on veel tulemas. Õielehed on vähe kitsamad kui tavalisel krookusel, kuid õis ilus. Õiges kasvukohas oleks see vist mu aia esimene õitseja koos lumikellukestega.
roosa dalmaatsia krookus
Järgmisena lõi täna õie lahti Aiamaailmast teise sordi pähe saadud Gipsy queen.Õied on väga erkkollased ja triibud välisküljel on ka tumepruunid. Õis kahjuks keskmisest krookuseõiest pisem.

Täna on õienuppe näha veel kahel krookusel. Eelmisel kevadel Futu käest saadud kuldõieline krookus Prins Claus
Ja juba teist aastat mu aias olev  kuldõieline krookus Cream beauty

Kahjuks tundub, et mu mullused lemmikud sieberi krookused Firefly ja Sieberi Tricolor seda  talve üle ei elanud. Krookuseid on veel õitsema minemas, kuid see siis KROOKUSED vol 1

No comments:

Post a Comment