Wednesday, May 18, 2016

Reedene ring 19.mail

Oskan küll nädalapäevi lugeda, kuid kui pildistamisvõimalus on vaid hetkeks, siis tuleb seda ära kasutada.
Aia üldine seis - tulpide esimene laine hakkab läbi saama, hilised veel lahti pole. Nartsissidel on hiilgeaeg, priimulad veel ka ilusad, kuid kerapriimulad näitavad väsimuse märke, äärispriimula samuti, roosa on lõpetanud, sieboldi omadest näitab värvi ainult see pisike lilla. Riina tõi mulle kingiks tšungeni priinula, see kasvatab ka hoolega õievart. Murtudsüdamed õitsevad, peale valge, kuid viimane on ikka imekauniks põõsaks juba kasvanud.  Kallakupeenras hakkab padjandfloksidele elu sisse tulema, esimestel on esimesed õied lahti. Pirn alustas õitsemist ennem, kirss tuli järgi ja nüüd mõlemad õites, forsüütia lõpetanud, vahtrad on kogu õue kollast vihma täis puistanud, rohida polegi vaja, selle vaiba seest rohi välja ei paista.
Paar päeva tagasi tuvastasin, et mu kunagi Futult saadud inkarvillea on siiski alles, kuid see on üks lill, mida ma ümberistutada ei julge. Külvasin mõni aeg tagasi tema seemneid, kuid senini on vaikus, pole tärkamisest märkigi. Poodi ma inkarvillea järgi põhimõtte pärast ei lähe - olen neid poe omi uskumatutes kogustes proovinud ja ükski pole talve üle elanud. Futult kunagi saadu pole mind aga kordagi alt vedanud. Näib, et selle lille püsima jäämises mängib suurt rolli tema geneetline pagas - mõni kloon on külma ja niiskuskindel, teine seda pole. Futu, lahke nagu ta on, lubas mulle uue pojakese anda, mul on kallakupeenras selle lille jaoks isegi koht jäetud.
ühed priimulad, mille nime tahaks teada.

samuti ühed, millel arvatavasti nimi olemas

Apeldoorn

Futult saadud metsvits

üks kunagi Botaanika aia talgutelt saadud tulpidest

õevane murtudsüda

neist tulpidest mul lahtist pilti vist teha ei õnnestugi, kunagi pole õigel ajal fotikat võtta

jaapani metsmagun, keegi on eile siit omale tee läbi rajanud

kolmiklill  Savisaarelt

minu omad

täidisõieline varsakabi

Heleni tulbikott

võsaülane 'Mart's blue'

selline ilus lilla kannike, ainult veel nii tillu, et teda  näha, peab otsima

Heleni tulbikott

kopsurohud ja priimulad

aiaääre hiiglased hakkavad ka kuju võtma

need täidisõielised nartsissid on teist aastat peenras ja minu arust päris rahuldavas seisus

kerasid veel on




harilik kitsekakar ka alustab

viimane kullerkupp, mis jäänud




üks väike kurekell, rõõmustav oli see, et leidsin paar kääbuse seemikut, istutasin neid kivilasse.



himaalaja jalgleht

Aquilla

Aquilla

Blushing apeldoorn viimane hingetõmme

kas need kobarhüatsindid siniseks ka lähevad? esimene kevad mu aias

vanaema murtudsüda esimene õitsemine minu aias - pean teda kolima teiste juurde

???? ühest püsikute segupakist saadud lill, näib olevat mingi lõokannuse moodi lill,  meenutab vääris-lõokannust, kuid on selle kiitsakam sugulane

eelmise õis



hostade peenar õitevaibas

hostad, koerahambad ja kõrvikud ja ohtralt vahtraõisi

Futult saadud uus kõrvik

tiarelli pitsivahet

kõrvikute jupp

Futu uus kõrvik
Futu uus kõrvik

Futult uus kõrvik

nartsissid, astilbed, lõpetanud krookused ja servas natuke .. priimulaid

nartsissi hooaja lõpuks peaks kõik nartsiisisordid piltide juurde saama, ei tea peast

floksid alustavad


floksid alustavad

roosa hanerohi

tähtkarvane hanerohi ühe nimetu kukeharjaga




eelmise aasta püsikukülvist tundmatu



aubrieeta, miks need õied ilusti lahti ei lähe

vale kirju püvilill, arvan, et see kunagi Mart Lepalt saadud, erineb harilikust kirjust õie proportsioonide poolest

täidisõieline hanerohi

floksid alustavad

lõpuks on loota drüüase õitsemist

kirju lehega tähtkarvane hanerohi


äärspriimula lõpetab

arendsi kivirikud on nirud aga alles

floksid alustavad

esimene meeter aiaääre haljastust, olen täiesti kindel, et teen kunagi ringi, kuid allgatueks on hea

valdsteinia 'Mosaic' - minul seda kirjut küll minimaalselt

kallakupeenar

astilbede ja hostade peenar

kaevupeenar helmikpööriste, tiarellide ja ääres loomulikult priimulatega - Barnhaveni kõrvikute rida, tellitud kaevukaas pole ikka veel tulnud.

vana nn paraadpeenar, ma isegi ei tea, mida sellega teha, sai valesse kohta (võõrale aiaosale) ja kevadel on see viimane lumine koht ja vesi peal

toa ots

'läätspuu heki matus'

magamistoa akna all

akakapsad, heleni tulbid ja erinevad kannikesed

2 comments: